Bezzegrománia most annyira hasít, hogy épp csődbe megy az állami vasút

2025. június 14. 14:41

De mint tudjuk, a MÁV az, ami totális katasztrófa...

2025. június 14. 14:41
null

Fizetésképtelenség fenyegeti a román állami vasúttársaságot - írja az economedia.ro a CFR Calatori SA-nak a bukaresti szállításügyi minisztériumnak címzett levele alapján. A gazdasági hírportál által közzétett, Traian Preoteasa vezérigazgató által aláírt dokumentum szerint a vállalatnak folyósított állami támogatás mindössze 80 százaléka a tavalyinak, ami nem elegendő a működési költségek fedezésére.

Ezt is ajánljuk a témában

„Felhívjuk a figyelmüket, hogy a CFR Calatori fizetésképtelenné válhat, ami súlyos következményekkel járna a közszolgáltatási kötelezettséget illetően, a forgalom felfüggesztését vonná maga után” – olvasható a dokumentumban.

A cégvezetés állítása szerint az állami vállalat idén havi 132,14 millió lej (10,568 milliárd forint) szubvencióban részesül, miközben 180 millió lejre (14,396 milliárd forint) lenne szüksége. A jegyeladásból származó bevételek hozzávetőleg havi 50 millió lejt (3,999 milliárd forint) tesznek ki.

„A CFR Calatori rendkívül nehéz pénzügyi helyzetben van” – szögezi le a vállalat vezetése, hozzátéve, hogy nem tudnak eleget tenni fizetési kötelezettségeiknek olyan beszállítók felé, amelyeknek a szolgáltatásai létfontosságúak a vasúti forgalom biztosítása számára.

A személyszállítást végző román állami vasúttársaság 2016 óta folyamatosan veszteséges. 2023-ban a közel 11 ezer főt foglalkoztató cég 2,817 milliárd lej (225,303 milliárd forint) árbevétel mellett 210,841 millió lej (16,863 milliárd forint) veszteséggel és 1,247 milliárd lejes (99,735 milliárd forint) adósságállománnyal zárta az évet.

Nyitókép: Daniel MIHAILESCU / AFP

 

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
virradat26-3
2025. június 14. 20:11
asszem Magyarorszagon a fovarost fenyegeti fizeteskeptelenseg, azaz ez a cikk mirol szol ami allami, az nem tud csodbe menni hiszen a koltsegvetes kifizeti ugyis, a mav se a beveteleibol tertja el magat mint az koztudott primitiv hergeles ez a cikkecske
knvelt
2025. június 14. 17:09
Ez a cikk így minek? Hogy kárörvendjünk, hogy igaz, hogy a mi tehenünk beteg, de a szomszédé döglődik? Nyilván lehet róla cikket írni, de tényszerűen, és nem ebben a stílusban!
encoreunefois-10
2025. június 14. 16:46
Ismét az ordas, narancsplebejus propaganda. A nermagyarkák annyit tudnak, hogy agresszíven a románokat köpködik, mert azt hiszik, akkor nem látják a magyarok a magyar vasút rohadását valamint Lázár és a konplett vezetés teljes alkalmatlanságát az országnak nemhogy fejlesztésére, de még az üzemeltetésére is. Mindezt 15 év kvázi teljhatalom után. Meg kell nézni a cseheket, vagy a lengyeleket... (Az ugye evidens, hogy nemhogy 15 év nem elég Ausztia utolérésére, hanem 100 sem. Ennyi erővel az indiai vasúthoz is lehetne hasonlítani a magyart, annák tényleg sokkal jobb még a román is.) Idén a MÁV (Budapest-Belgrádot leszámítva) 20 milliárdot költ vasútfejlesztésre, a csehek 1000 milliárdot. (Eközben százmilliárdokat lopnak el, azokat a százmilliárdokat pedig, amit meg nem, azt meg ordas baromságokra szórják el.) Kinek mit intézett a kormánya... A magyaroknak ezt intézte a NER.
monuskaroly
2025. június 14. 16:26
A lopott hegyek, erdők, bányák és a tengerpart sem segít rajtuk? Brüsszel segítsége sem? A hiány minden formája, soha sem látott méreteket öltött. Valamit nagyon elszartak!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!